1.المشهد الثقافيأهم الأحداثبانوراما

قضية المخدرات: أوّل تعليق لمنة شلبي !

القاهرة ــ الرأي الجديد 

كشفت وسائل إعلام مصرية، عن نصّ التحقيقات واعترافات الممثلة منة شلبي بعدما أمرت النيابة بإحالتها للمحاكمة الجنائية بتهمة حيازة مواد مخدرة بقصد التعاطي.

وكشفت التحقيقات، التي أجريت مع الفنانة نفيها معرفتها بالمضبوطات، مؤكدة أن تم تفتيش حقائبها في غرفة بعيدة عنها، وأنها كانت تحمل أدوات تجميل وليس كما قيل إنها مواد مخدرة، مبيّنة أن كل ما كانت تحمله أداة تدخين “VAPE” فقط.

وقالت منة شلبي، بعد القبض عليها في مطار القاهرة يوم 25 نوفمبر الماضي قادمة من أميركا، بتهمة حيازة مواد مخدرة، إنها كانت في نيويورك لحضور مهرجان “انتر ناشيونال”، وأثناء عودتها للبلاد تم احتجازها في غرفة الأمن وقتها.

وتابعت: “وأنا في مطار القاهرة عديت على الجمارك، وأنا خارجة وكان معايا 3 حقائب والدنيا كانت زحمة وأنا حطيت الحقائب اللي معايا على السير علشان يتشاف فيها إيه، ولقيت واحد من اللي واقفين في الجمرك بيقولي معاكي سجارة إلكترونية، فأنا قولتله إني بدخن VAPE، وكنت بفتح الشنطة علشان أوريله الفيب، فلقيت واحد تاني جه وقالي إحنا هنفتح بقية الحقائب نشوفها وأنا وافقت وقولتله اتفضل، وقعد يقلب فيها وبعدين أتى واحد ثالث كان بيفتش معاهم وأنا طلعت السجاير الإلكترونية وواحد منهم قالي ممكن تقعدي شوية ووداني غرفة في الجمارك قعدت فيها شوية والحقائب كانت معاهم في الوقت ده”.

شاهد أيضا :

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى